På Ellevangskolen trives vi!

Ellevangskolen sætter trivsel i højsædet, og det vidner vores seneste trivselsmåling også om. Resultaterne fra trivselsmålingen for skoleåret 2022/2023 er nemlig rigtig flotte.

Den nationale trivselsmåling gennemføres hvert år på alle landets skoler. Eleverne får et spørgeskema som består af 20 spørgsmål til 0.-3. klasse og 40 spørgsmål til 4.-9. klasse. Trivselsmålingens resultater giver os mulighed for at arbejde målrettet på at fremme trivsel på alle klassetrin.

I Aarhus Kommune har Børn og Unges rådmand Thomas Meedom udvalgt fire spørgsmål, som vi i Børn og Unge især ønsker at sætte fokus på. Det drejer sig om følgende spørgsmål:

• Er du blevet mobbet dette skoleår?
    •  Føler du dig ensom?
    • Er du glad for din klasse?
    • Jeg klarer mig godt fagligt i skolen

Til størstedelen af disse spørgsmål har eleverne svaret, således Ellevangskolen placerer sig over Børn og Unges benchmark, der er gennemsnittet for folkeskolerne i Aarhus Kommune. Se udtræk af svarfordelingen på ovenstående spørgsmål for indskoling, mellemtrin og udskoling herunder:

Er du blevet mobbet dette skoleår

Søjlediagram fra trivselsundersøgelse

Føler du dig ensom?

Er du glad for din klasse?

Jeg klarer mig godt fagligt i skolen

Svarfordelingen på de øvrige spørgsmål er også meget positive, og her ligger vi også over benchmark på størstedelen.

Et inkluderende og mobbefri miljø for alle

Vores resultater vidner om, at vi på Ellevangskolen har formået at skabe et trygt og inkluderende læringsmiljø for størstedelen af vores elever. Selvom mobning og ensomhed aldrig bør forekomme, er det positivt, at så stor en andel af eleverne ikke oplever det i løbet af skoleåret. Vores mål er at fortsætte med at arbejde for, at ingen elever oplever mobning og ensomhed, opretholde og styrke de positive resultater og skabe et endnu mere inkluderende og mobbefrit miljø for alle vores elever. Ellevangskolen skal være et sted, hvor trivsel er en selvfølgelighed for alle.

Dyk på egen hånd nærmere ned i Ellevangskolens centrale tal fra seneste trivselsmåling her:

Andre rapporter om kvalitet, trivsel og tilfredshed

Sidst opdateret: 4. januar 2024