Arrangementer forud for skolestart 2025

I løbet af skoleåret, før dit barns skolestart, afholder vi en række arrangementer, for at klæde jer på til jeres barns forestående skolestart.

Giraf tegnet af Vitus på Ellevangskolen

Informationsmøde: Børnehaveklassen - barnets første møde med skolen

I oktober 2024 holder vi sammen med Ellevang Dagtilbud vores første informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn. Her vil vi blandt andet fortælle om, hvad børnehaven arbejder med frem til skolestart, hvornår barnet er parat til at starte i skole, hvad der foregår i børnehaveklassen og hvordan I hjælper med at give jeres barn den bedt mulige start.

På mødet vil vi også orientere om skolefritidstilbuddet, ligesom der kan stilles
    spørgsmål generelt om skolestarten.

I Ellevang Dagtilbuds afdelinger vil der på Aula blive delt en invitation til mødet. Forældre til børn i andre dagtilbud er naturligvis også velkommen.

Tid: Den 9. oktober 2024 kl. 17-18.30
    Sted: Ellevangskolen, A-husets trappe

Åbent hus i børnehaveklasserne

I marts 2025 holder vi åbent hus i børnehaveklasserne. Her I komme forbi med jeres børn og se en børnehaveklasse. Desuden kan I få svar på eventuelle spørgsmål, I måtte have. I kan bare droppe forbi i løbet af eftermiddagen - der er ikke fælles informationer eller anden fælles aktivitet.

Tid: Den 13. marts 2025 kl. 15.00-17.00
    Sted: Ellevangskolen

Besøg i klasserne for kommende børnehaveklassebørn og deres forældre

I juni 2025 inviterer vi de kommende børnehaveklassebørn og deres forældre til besøg i klasserne. Her vil børnene møde deres nye klassekammerater. Vores børnehaveklasseledere og klassepædagoger fra SFO'en vil også være tilstede.

Tid: Den 12. juni 2025 kl. 17.00-18.00
    Sted: Ellevangskolen

Øvrige informationer

Der er skoleindskrivning i perioden 2. oktober 2024 til og med 5. januar 2025. Indskrivningen foregår digitalt via linket her: Skriv dit barn ind i skolen - digital skoleindskrivning (aarhus.dk).

I maj måned får I besked om klassedannelser via eBoks.

Sidst opdateret: 7. august 2024