Hvis dit barn har særlige behov

De fleste børn vil igennem et skoleforløb opleve udfordringer på en eller anden måde. Det er helt naturligt.

Børn med særlige behov
  • Læs op

Indhold

Hvis dit barn har særlige behov eller oplever udfordringer, har vi mange forskellige fagligheder, vi kan trække på.

Vi har en række vejlederfunktioner, hvor der kan hentes sparring, og der er også afsat mulighed for ekstra indsatser for børn med særlige behov - både fagligt, personligt og socialt. Skolen har der udover et tæt samarbejde med kommunen, der også tilbyder sparring og hjælp på en række områder.

Det vil ofte være lærerne omkring klassen, der er koordinerende omkring disse indsatser. De pædagogiske ledere er ofte inddraget, hvis et barn opleves i vanskeligheder.

Læsevejledning

Har dit barn læse- og skrivevanskeligheder? Skolens læsevejledere har samlet en række links om ordblindhed, som du kan finde herunder.

Læse- og skrivevanskeligheder

Ordblindhed.dk formidler viden om ordblindhed og tilbud og støtte for børn, unge og voksne med ordblindhed.

På Ellevangskolen har vi i ønsket om at være en ordblindevenlig skole, arbejdet med at udvikle en køreplan for elever i læse- og skrivevanskeligheder. Køreplanen beskriver indsatser fra 0.-9. klasse i klassen og i kompetencecenteret.

Sidst opdateret: 29. februar 2024