Dit barns faglige udvikling

På Ellevangskolen arbejder vi ud fra vores professionelle børnesyn. Det er baggrunden for alt, hvad der sker på skolen.

Kreativ og motorisk undervisning

Vi udfordrer dit barn både fagligt og kreativt på alle de fagområder, vi underviser i, i SFO og i klub.

Hver dag starter med læsning for alle skolens klasser - både fordi vi ved, at læsning er en grundlæggende færdighed, der skal trænes og udvikles gennem skoleforløbet, men også fordi det giver børnene en rolig start på dagen i fællesskaberne rundt omkring på skolen.

Vi har en række fag- og traditionsdage i gennem et skoleår med et andet indhold end det daglige skema. Det kan være en fagdag i engelsk eller en rettighedsdag, hvor børnene arbejder med aktiviteter tilrettelagt af rettighedsrådet.

Skolen er inddelt i 6 forskellige huse: med to årgange i hvert hus, hvilket giver overskuelighed og mindre sammenhænge i hverdagen, men også mulighed for at udnytte det større fællesskab i andre situationer.

Ellevangskolen har både rettighedsråd og elevråd samt ugentlige klassemøder på alle årgange. Det er vigtigt for os, at børnene kender deres rettigheder i forhold til børnekonventionen, og at de har fora for medinddragelse og indflydelse.

Der er i tidsrummet fra 2017 – 2019 gennemført mange efteruddannelsesforløb for lærere og pædagoger, så de er opdaterede på den nyeste viden i fagene. Skolen har også uddannet vejlederfunktioner på en række områder (læse-, lærings-, matematik-, naturfag-, IT-, bevægelses-vejleder), og der er afsat tid i skemaet, så lærere og pædagoger kan mødes i team både om klasser og fag.